mandag 16. mars 2009

Om inspirasjon og "He's just not that into you"

Denne bloggen har vært mye (nesten bare) brukt i skolesammenheng. Jeg har selv sagt at jeg har lyst til å legge ut masse andre innlegg her, fordi det er en morsom måte å fortelle om ting som skjer i hverdagen og om diverse meninger jeg eventuelt måtte ha. Poenget er at jeg ikke har vært så flink til å publisere innlegg som ikke er obligatoriske.

Men jeg må innrømme at det er ganske vanskelig å komme på noe bra å skrive om. For at jeg skal finne inspirasjonen til å skrive et brukbart innlegg, må det komme fra noe jeg har opplevd. Enten det er gjennom en film jeg har sett, en bok jeg har lest, en hendelse fra hverdagen, eller hva som helst. Problemet er at det ikke alltid er like lett å holde på inspirasjonen lenge nok til at det blir et innlegg.

Man kan igrunn skrive om det meste på en blogg, nå har jeg til og med skrevet om min manglende inspirasjon. Jeg har faktisk noe jeg kan fortelle dere om når jeg tenker etter! Jeg var på kino med to venner på fredag. Jeg hadde ikke sett dem på sikkert mer enn seks måneder, men likevel var alt som om vi hadde vært sammen bare noen dager før.



Vi så filmen "He's just not that into you". Dette er en romantisk komedie, med en dæsj drama. Jeg er ganske sikker på at jeg nevnte at jeg egentlig ikke liker så godt romantiske komedier i en tidligere utfordring her på bloggen. Og det er veldig sant; jeg tåler dem fra tid til annen, men skulle mye heller sett noe annet. Denne filmen, derimot, imponerte meg.

Det er ikke den beste filmen jeg har sett i mitt liv, men den var sannsynligvis den beste romantiske komedien jeg noensinne har sett! Den var ikke like åpenbar som alle de andre standardmodellene, og dermed ble den også mye mer spennende. De fleste komedier (merk: Hollywood-kassasuksesser) er ikke så veldig morsomme heller...I alle fall denne ville jeg anbefale at man tar seg tid til å se.

Vel dere, da hadde jeg tenkt til å ta av resten av den halvveis avskrapede neglelakken og kanskje legge på noe nytt så,

Ciao!

Ingen kommentarer: