onsdag 1. april 2009

Tentamenstress og prøvepress

I morgen har vi engelsk tentamen og jeg gruer meg veldig. Vanligvis har aldri engelsk vært noe problem, men den karakteren vi får i morgen vil være med å avgjøre standpunktkarakteren vår. Standpunktkarakteren vil stå der på vitnemålet mitt om noen år når jeg søker meg inn på studiene. Engelsk er nemlig avgangsfag...

Så akkurat nå er jeg lettere stressa, men det skal nok gå greit. Jeg er bare så usikker på oppgavene vi får i morgen. Hvis man ikke har noe bra å si, eller man ikke kommer på en bra historie er det vanskelig å skrive en oppgave. De verste stilene mine har vært de hvor historien eller innholdet er dårlig.



Dessuten har jeg den herlige geografi-prøven på fredag som jeg gleder meg sånn til. Geografi er tross alt også avgangsfag! Prøven går på ressurser, næringsliv og bosetning i Norge. Temaet er greit nok, når du først kan begrepene går det an å tenke seg til en god del. Men likevel... Særlig nå på slutten av året har man veldig lyst til å gjøre det bra. Det tatt i betraktning burde jeg sikkert startet å lese i helgen, men jeg tror på at det er bra for både kropp og sinn med litt hvile. Forhåpentligvis får jeg lest en del i dag, så blir det lettere i morgen.

Men nå skal jeg gå og gjøre noe nyttig, som å lese til geo! Det hjelper litt på stressnivået å få skrevet tankene sine her da. Som engelskmennene ville sagt det: a problem shared is a problem halved.

Det kan være det blir litt lite med innlegg her i påsken, jeg skal jo tross alt bort. Hvis det er internett på hytta til tanten min så kanskje ;)

Ingen kommentarer: