mandag 27. april 2009

HJELP! Jeg utsetter ALT!

Hjelp! Jeg utsetter alltid ALT! Alt som ikke er så morsomt, eller som kan tas igjen senere, eller som egentlig kanskje ikke var så viktig likevel. Alt som ikke frister ser jeg på og tenker: "tja... dette kan jeg jo gjøre i morgen også kan jeg heller slappe av i dag. Jeg trenger litt hvile jeg og!"

Alt som heter shopping av litt "kjedelige" ting, som for eksempel singletter, blir utsatt. Æsj, de jeg har begynner kanskje å bli litt vel slitte, men det er jo ikke sånn at forskjellen er såå stor fra uke til uke. Dessuten er det mye morsomere å se på sko, neglelakk, noen geensere, jakker kanskje, selvfølgelig trenger jeg jo sommerkjoler og så... Jeg vet at jeg tenker på denne måten, og avskyr det. Bare tydeligvis ikke nok til å få tatt et virkelig oppgjør med det.

Jeg forteller meg selv hele tiden at det bare ødelegger for meg selv å utsette ting. I steden for å vente, så finn ut av ting NÅ. Ikke om en uke, eller en dag, eller en time, eller fem minutter. NÅ!

Jeg har ikke tenkt til å sette meg tilbake i sofaen, sukke oppgitt mens jeg ser på tv og tenke over at det ikke er noen vits å prøve fordi jeg aldri vil klare å bli bedre på det uansett. Det verste er når jeg utsetter ting jeg lyst til, som blant annet å klippe håret. Det har jeg vel "planlagt" i kanskje litt over en månede nå tror jeg. Jeg gjetter på at jeg bare må få fingern ut av jorda og gjøre noe med det.

Men så kommer den onde sirkelen med tanker som sier at jeg burde vente litt til nå. Ikke forhaste meg. Har jeg virkelig tid til dette, er dette noe som jeg må prioritere? Og hvis det er noe jeg burde prioritere, er det ikke noen ganger viktigere å ha det litt gøy? Skole kommer jo alltids før alt annet, problemet er at det er så mye som er morsommere enn skole...



Så hvis det er noen der ute som er like ille som meg på å utsette ting, så vet dere også godt hvordan det føles å ikke få gjort alt man skulle ha tid til. Den vonde følelsen av at enda en dag har gått bort uten at man har fått gjort noe som helst. Eller det stresset man våkner opp med om morgenen, når man innser at man plustelig skulle ha noe ferdig til i dag. Så hvis det er noen andre som meg der ute, GJØR NOE MED DET!

Det har i hvert fall jeg planer om. Jeg har allerede skrevet en liste over ting jeg skal ha gjort nå denne uken. Jeg har faktisk tenkt meg ned på rommet mitt for å krysse av et av punktene som jeg fikset tidligere i dag. Så nå er jeg fornøyd med meg selv. I tillegg fikk jeg jo skrevet et lenge etterlengtet (fra min side) blogginnlegg! :)

- <3

2 kommentarer:

PernilleHS sa...

Jeg kjenner meg igjen! Huff, naturfagsprøve på mandag...

Kristiane sa...

Thea, du har hermet etter klokken... jeg har den også på bloggen min!
hihihi, neida :) eller jo, jeg har det!
<3<3<3<3<3